Tatry od piatka do nedele na Brnčalovej chate

13.09.2011 19:26

Link na fotky

Pozerám počasie a vyzeralo to celkom priaznivo na víkend. No a tak som začal obvolávať.

Rasťo sa chytil a tak sme v piatok vyrazili.

Stretnutie o 18 hod v Žiari u nás pred firmou. Auto nechal na parkovisku a už sme aj pálili. Boli sme niekde za Bystricou keď tu zazvoní telefón a chalani volali, že auto na parkovisku má otvorené okná. No a tak neostávalo nič iné, ako to zvrtnúť a vrátiť sa. No a to spôsobilo, že sme v Tatrách boli okolo 22.30 hod.

Auto sme odstavili na parkovisku pri hoteli Hutník. Odbehol som sa opýtať na recepciu a nemali problém.

Cestou hore na chatu bolo veselo, hlavne keď začal niekde v diaľke ručať jeleň. Rasťo hneď počul medveďa  : )

Na chate sme boli o pol jednej ráno. Vysmädnutý a unavený sme sa blížili k neosvetlenej chate.

Ideme sa ešte pozrieť za chatu a nesklamali. Bar bol otvorený a tak sme zahasili smäd.

Dali sme po dve pivká a šli sme spať.

Ubytovanie na matracoch vedľa nad centrálou stálo 5 euro na noc.

Polopenzia - raňajky s večerou 8 euro.

Musím povedať, že sme boli spokojný.

V sobotu ráno sme sa pekne najedli a okolo desiatej sme vyrazili pod Jastrabku. Boli sme tam okolo pol dvanástej.

Hore v doline pod Jastrabkou sa neustále menilo počasie, no väčšinou tam bola taká mokrá hmla. Skaly boli také oslizené.

No a tak sme sa pozerali do našej vybratej cesty Červené previsy a premýšľali sme či do toho nastúpime, alebo nie.

Vraveli sme si, že niekedy v minulosti by sme ani nepremýšľali a už by sme tam viseli.

No fakt je, že sme si to prišli do Tatier užiť a nie si niečo dokazovať, a tak sme to po dvoch hodinách čakania na lepšie počasie zabalili.

Medzi tým Rasťo chytil budovateľský amok a výsledkom bolo nové dielo  Tatranský mužík na Rasťov spôsob.

Okolo 15 hod sme boli na Brnčalke a o 16 hod pod Žeruchami. Dole bolo úplne iné počasie a na Žeruchách bolo úplne super. Dali sme si známu cestu Korsvoldov tanec a stálo to za to. Fakt je, že sme boli spolutvorcovia tejto cesty no už sme si nepamätali čo všetko si máme vziať do cesty.

Zobrali sme klasiku, nejaké frendy a sadu rokov. Nádherná cesta !!!!

TAkže sobota nakoniec dopadla celkom fajn. Síce sme sa čo to nachodili no stálo to za to.

Okolo 20 hod v sobotu sme si unavení išli trochu oddýchnuť do pelechu, no hneď sme zaspali. Prebudili sme sa až na nejaký lomoz okolo 23 hod. No a tak sme vyrazili do baru pozrieť ako pulzuje nočný život. Dali sme nejakú tu kofolu hodili sme reč s chatárom a o pol jednej ráno sme šli spať.

V nedeľu sme sa zase vybrali pod Jastrabku no už za nádherného počasia a stálo to za to.

Cestu Červené previsy sme vyliezli  a vôbec nebola ľahká v kľúčovom mieste v previse som si sadol. Fakt je , že tam bolo dosť mokrých chytov a bol som rád , že som dorazil ku nitu a zapol som sľučku. Trochu som vydýchol dorazil som to navrch. Rasťo pri doleze bol rád, že nešiel na prvom konci a s radosťou mi prenechal aj druhú dĺžku. No a za odmenu som si mohol vytiahnúť aj tretiu. Takže som si to parádne užil a odlezy desať a viac metrov bez istenia som si vychutnával.

Tretiu dĺžku sme skončili na vrchu pod pavúkmi a odtiaľ sme zlanili z nitu do borháku asi desať metrov ku ceste sanset bulvár. Odtiaľ sme zlanili dole asi dvadsať metrov a narazil som na poriadny štand z dvoch istení s karabínov. Odtiaľ to vydalo dole až na hranu previsu kde bol ďaľší super štand (sanset bulvár ) a potom až na zem.

No nemalo to chybu.

Červené previsy je nádherná cesta kde sú všetky chyty naopak a to je na tom krásne. Na začiatku som založil v nástupe jedného čoka a potom až po previs nič. Cvakal som čo tam bolo. Je potrebné mať so sebou slučky. Čím viac tým lepšie, minimálne štyri 60 cm a hodia sa aj dlhšie expresy.

Nebolo by odveci vymeniť staré hrdzavé skoby a nahradiť poriadnymi borhákmi. Ceste by to určite pomohlo.

Štandovali sme v kruhu a odtiaľ sme išli nejakých päť metrov hore a potom doprava ku nitu a priamo hore ku borháku a hore hore .

Sú tam dve možnosti ako preliezť vrchnú časť.

Podľa mňa ľahšia je dostať sa pod previs z ľava a po chytoch sa presunúť do prava a odtiaľ z väčších chytov zapnúť sľučku a následne nit a hor sa hore, alebo

dole nižšie traverz do prava a priamo hore. Traverz je nádherný všetko na spoďáky.

Takže asi toľko .

Potom sme zbehli na Brnčalku dali sme si niečo na jedenie a o 18 hod sme boli pri aute.

Takže asi tak skončil náš víjazd  na Brnčalku a ak bude dobré počasie tak hrozí, že tam ešte raz tohoto roku vyrazím.

Rád by som si ešte zopakoval Červené previsy a Pochylého platne.

No a Rasťo si tam niečo vyhliadol, tak možnože aj novú cestu by sme spravili.

A aby som nezabudol tak bola s nami aj Zuzka ktorá vystúpila v Liptovskom Petri a cez víkend brázdila Tatry  : )

No a chata ??  Hodili sme reč aj s chatárom a páčilo sa nám. Atmosféra bola super a to je najdôležitejšie.

Miro

Späť

Vyhľadávanie

© 2010 Všetky práva vyhradené.